Łączy nas nienawiść


„Niedługo po wydaniu <Łączy nas nienawiść>, książeczka zaczęła pojawiać się w Empikach. Nie ekscytowałam się za bardzo, bo nie wierzyłam, że zobaczę ją stacjonarnie na półce. Sądziłam, że będzie dostępna online. A jednak moja wydawczyni wysłała mi wiadomość, że książka teoretycznie jest dostępna w Płocku. Podpowiedziała mi, że może nie być jej na półce, ale na pewno mają ją w danym sklepie. I zawsze mogę iść, poprosić, zrobić zdjęcie. Szłam tam z sercem w gardle, ale nadal nieprzekonana. Zanim jednak poszłam do kogoś, kto mógłby mi tę książkę przynieść z magazynu, stwierdziłam, że nic nie szkodzi sprawdzić, czy nie zbłąkała się na którejś z półek. I wiecie? Powinniście słyszeć to wydarte na cały sklep  <JEST!>” (pisownia oryginalna).”

Tak opowiada o swojej najnowszej książce Justyna Luszyńska na fejsbukowym profilu.

Kolejny romans biurowy, można tak powiedzieć. Ale to za mało.

W opowieści pojawiają się jako kluczowi bohaterowie Bartosz, Jakub i pewna Malina. Malina Mazurek. Nie znosi swojego imienia. Woli, żeby nazywać ją Ina.  Dziewczyna rozsądna, elokwentna i nie wierząca w miłość. Cała trójka pracuje w znanej korporacji Adelina i warto sprawdzić, co z tego wynika.

Najwięcej przyjemności odnajdą w książce miłośnicy powieści obyczajowej. Pełno w niej prawdziwych, choć skrywanych emocji. Najwyraźniej autorka lubi narrację pierwszoosobową. Świat widzimy tym razem z perspektywy Maliny. Jej kąśliwe i pełne autoironii komentarze przynoszą czytelnikom wiele radości. Jak to w komedii, życie jest skomplikowane i pełne perypetii, a pewna dziewczyna radzi sobie nieźle wśród męskich postaci.  Warto zwrócić uwagę na uroczy portret jej matki, która prowadzi nierentowny wegetariański sklep.

Każdemu, kto ma dystans do siebie i lubi zdecydowane postaci kobiece serdecznie polecamy książkę płocczanki.

Milena

Źródła: www.facebook.com/luszynska

Justyna Luszyńska, „Łączy nas nienawiść” , Irządze, 2023

 


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Gdzie jest ta ulica, gdzie jest ten dom?

Wody (S)krwią płynące

Ewangelicy z płockiej guberni